Cooo-Cooo

Sitter just nu och lyssnar på jazz från min morbrors monstruösa högtalare. Alldeles strax ska vi åka till, jag tror det hette Nordrstroms Rack och klädshoppa! Välbehövligt värre då ett par av mina jeans gick sönder igår och jag har i stort sett bara ett par jeans nu.

Igår var vi i Santa Monica på kvällen och vandrade längs Third Street Promenade vilket är en shoppinggata med allt från Forever 21 till Mango till sånna affärer jag inte hört talas om. Det blev inget shoppat men däremot träffade vi en svensk tjej som jobbade i en av affärerna. "Hej" sa hon och jag stirrade på henne, fundersam över vad hon precis sagt ochh svarade sedan med ett tveksamt "hello" varpå hon sa något till mamma som svarade på svenska. Jag fortsatte stirra på henne och någonstans lång bak i huvudet sa den mig att hon hade pratat svenska med mig. "vad chockad du ser ut" sa hon och tittade på mig. Jag såg ut som en gökur, jo visst var jag chockad. En svensk i LA! Exotiskt.

Kommentarer
Postat av: Anonym

du verkar helt klart ha det bra hittills, måste säga att du hittat på ett grymt fyndigt namn också!

2009-11-19 @ 20:54:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0