Detta är inte Sverige

Min morbror tycker att jag ställer mig ivägen för allt. Vi var och handlade på Vons idag och jag ställde vagnen mitt i en varugång där det var helt folktomt. Blockad. Okej, detta var inte första gången han behövt säga till mig så jag tänker att jag skulle bättre mig! Vi ska handla mjölk och för att inte blockera för folk den här gången ställer jag vagnen en bit ifrån - som man gör i Sverige - och väljer då att ställa den framför ett stort frysskåp där det är någon typ av infrusen, packeterad jättesak som ingen någonsin köper. Smart tänker jag! Jag hinner gå den halvmeter som är till mjölken tills min morbror säger åt mig att jag måste sluta ställa vagnen där den blockerar för folk. Jag vänder mig om och ser en man som försöker komma fram till frysskåpet. "Men jag ställde den ju där för att den inte skulle vara ivägen eftersom folk köper ju aldrig sånt där" säger jag med lätt uppgiven röst. "Det är thanksgiving nu" svarar han "och då köper folk kalkoner." Jag tittar närmare på det jättelika inslaget och, jo, visst fan har jag lyckats ställa vagnen framför den enda frysdisken som är stor nog att kyla ner kalkonerna. Shoot..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0