You gotta love to hate it

Igår började jag leka med dreamweaver. Det är ett webdesignsprogram som ska vara enkelt och användarvänligt och vi har dessutom två CD-skivor med en överpratglad kvinna som pedagogiskt förklarar hur programmet fungerar, vad man gör och vad de olika knapparna betyder. Men igår när jag satte mig ner och började knapptrycka var användarvänligheten borta och likaså skivorna, och arbeta ur minnet resulterade i att inget blev som det skulle. Trevligt värre.

Så vad gör man då? Strandsatt på en liten öde ö utan en liten roddbåt. - Jo man tar den stora racerbåten istället och kör hem till storstaden igen. Med andra ord, jag gick tillbaka till det jag vet fungerar: HTML-koder. Det betyder alltså att istället för att klicka på en liten knapp som inte fungerar men som ska sköta skrivandet åt mig så skriver jag koderna istället. Enkelt och mättande. Skitkul också! (ingen ironi) Back to basic.  Thank you Magnus!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0