Strypt, Strypare, Strypast

Är det någon som någon gång försökt hitta rätt utbildning? MAH, det är ju helt omöjligt i denna gigansiskt stora, slingriga, snåriga, buskiga, spindelbitande och noshörningsstångande utbildningsdjungel! Hur i helsikesfyr och allt sånt där ska jag kunna veta vad jag vill utbilda mig till när A) Det bara ploppar upp nya utbildningar hela tiden som verkar intressanta och som leder mig ifrån de tidgare utbildningarna jag valt, och B) Ingen av utbildningarna har en stor, röd, blinkande pil (den måste vara blinkande annars missar jag den troligtvis) där det står: ANDREA! Din utbildning här! Read, Weap och Sök!

Jag har inga stora krav på min framtida utbildning. Jag ska älska den, den ska vara skitkul och extremt intressant, leda till ett jobb jag är passionerad över, ge bra lön (med bra menar jag enligt min syn) och vara helt underbar där jag känner mig smart, glad och lyckad.

Se, det var väl inte så mycket begärt. Var är nu min stora, röda, blinkande pil?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0