Saker bör bygga sig själva

Det står en stor, tung, oöppnad IKEA-kartong i hörnet. Ovanpå ligger gårdagens kläder. Pappkartongen tittar på mig med hårda ögon "pfft, är det du som ska sätta ihop mig?! good luck - you'll need it..." Jag tittar tillbaka med lika hård blick. Morr! Jag drar en stor suck.. det är kallt ute och grå himmel, en bra innepysslardag. Men känns det inte som ett lågtryck ute? Och lågtryck kan göra en väldigt trött. Och när man ska sätta ihop IKEA-möbler bör hjärnan vara på topp och fingrarna överenergiska. Så egentligen kanske det inte vore det bästa att börja med den idag? Jag menar, sannolikheten att jag då öppnar och vräker ut prylarna (det bästa sättet av överraska en stöddig IKEA-kartong är genom att kasta sig på den när den minst förväntar sig det, slita upp pappen och vräka ut sakerna) och sedan kommer de bli liggande över hela golvet till... ja, en annan dag helt enkelt.

Jag behöver nog något blodsockerhöjande innan jag tar ett sådant viktigt beslut som detta. Och kanske en promenad. Och..

Kommentarer
Postat av: ann-sofie

Andrea har du blivit lite kär i bloggande? Känns som du är fast ;)

2009-12-11 @ 22:05:41
Postat av: Anna Maja

hostförhalning

2009-12-11 @ 23:21:03
URL: http://annamajaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0