Last Christmas

Jag är nog knäpp. De senaste jularna har jag gått och önskat mig bort till ett varmare ställe där jag slipper kylan, mörkret, rusket och snön. Tänk så härligt att få fira jul bland palmer och sol! Jo man tackar, ja. Nu sitter jag här bland palmer och sol, med grönt gräs utanför fönstret och blå himmel och vad gör jag då? Jo nu sitter jag och längtar efter julmörkret, tända lampor, lussekatter, julköttbullar och knäck. Och snö. Till och med snö. What? Vad är det för fel på mig? Och Tommy Körberg... ja, behöver jag säga mer? Stilla natt, Gläns över sjö och strand.. Jag vill ha jul! Eller julkänsla. Och kanske lite snö.. och lite svenskt. Men vafasen sitter jag och säger egentligen?..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0