Klädshopping är ett oändligt testande

Idag har jag varit på Nordstroms Rack och jag måste säga att den affären är helt underbar! Eller affär, det är en outlet, och den är stor, fylld med allt från smycken till skor, väskor och kläder och det finns allt från dyrt till billigt! Dessutom har de outlet på många stora märken så idag testade jag bland annat en svart tröja från Ralph Lauren för 30 dollar! 30 dollar - det är ca 210 kronor (beroende på dollarkursen) för en märkeströja.

Jag har även konstaterat att jag har en svaghet för guldtröjor. Egentligen tror jag att det är det glittriga i guldet som jag dras till då jag är övertygad att jag har varit en kråka i ett tidigare liv. Jag dras som förhäxad till allt som glittrar och glimmrar.

Jag har även bestämt mig för en sak - det blir en del av mitt nyårslöfte - nästa år ska jag skaffa mig nya kläder så jag kan kasta alla jag har nu eftersom jag tycker de är gammla och fula och jag har ingen klädstil. Så i ett försök att "värma upp" innför the big One Zero så testade jag 14 plagg idag; 1 linne jag gilla jättemycket, den svarta Ralph Lauren jag hade köpt om den inte hade stått ut i midjan, 2 par jeans som var helt okej och resten... well jag hade många glada skratt i omklädningsrummet. Inga inköp idag vilket var tur i oturen eftersom det är dagen före christmas eve och folk är ute och julhandlar som galningar. Kön till kassan var extremt lång och stå i den hade nog tagit nästan lika lång tid som att hitta mina 14 plagg (lätt överdrift men inte mycket.. allt beror på hur snabba kassörena är).



       


Kommentarer
Postat av: martin

#3. helt klart bäst

2009-12-24 @ 20:45:25
Postat av: Andrea

haha TACK! det var mitt favoritlinne ;P

2009-12-25 @ 00:21:53
URL: http://fromatoj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0