I USA är de väldigt trevliga och väldigt hjälpsamma

Haha, jag gillar det här landet. Fick en bekräftelse på min orderbeställning från amazonas med texten "...please contact our very friendly and very helpful Customer Care department at..."

Bara ifall någon skulle tro att på amazonas sitter de värstaste, elakaste, mest ohjälpsamma människor och tar emot ditt samtal? Nåja, de har övertygat mig. Skulle jag behöva hjälp kan jag nu ringa de väldigt snälla och trevliga människorna och inte vara orolig eller rädd. TACK!


Idag var alla kläder i hela Santa Monica jättefula som vid djupare analys kan kopplas till min stora trötthet (det blev ingen power-nap) men det är alltid lika trevligt att åka dit! Det blir dessutom extra mysigt på kvällen där solen gått ner och träden lyses upp med små lampor och spotlights och det är alltid gatuuppträdanden och musiker som håller igång. Idag fanns det dessutom människostatyer, ni vet dem som ser ut som en staty men lägger man i en peng i burken hoppar de plötsligt upp och byter ställning.


Det där med att lägga sig kl 20.00 har visst gått åt pipsvängen ser jag då klockan är 22.05. Ah, suck. Men det slår mig att vi inte kom hem förren halv nio och då ställde jag mig och snabbvärma middag och sedan blev det korv med bröd och krabba (var för sig, inte tillsammans). Jag har faktiskt börjat bli riktigt duktig på att äta krabba. Nästan amatörsproffs. Ikväll åt jag nämligen så jag blev det minst nedsullad som jag någonsin blivit. Och dessutom gick det i rekordfart att äta upp den, annars tar det alltid en sån förbannad tid att pilla och skala. Men ikväll var Andrea hungrig och då går det fort.

Just nu sitter jag och äter upp det sista ur jordnötssmörsburken. Vet ni hur gott jordnötssmör är? EXTREMT gott!

Gammal burk t.v JiF, Ny burk t.h Skippy



Ben & Jerry's Peanut Butter Cup (den fanns faktiskt i huset innan jag kom).
That's what you can call a big crunch!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0