Höst vare här

Idag är första dagen då det faktiskt inte är någon sol ute. Hade för ett par dagar sedan en dag då det var småmuligt men solen tittade till slut fram även då. Nu är det helgrått. Dock är det ganska skönt ute så jag tror inte jag behöver jacka om jag har på mig en varma tröja, luften är sådär frisk och härlig. Perfekt tv-väder slår det mig nu! Vi får la se.. promenad blir det nog först. Och sen kanske lite IKEA-mending?

För övrigt så har vi halva Ekorrsällskapet i trädgården. Det är fågelfrönas förtjänst som ligger vid foten av det stora trädet! Ekorrar är söta tycker jag. Sitter just nu och döper de nya; Piff, Puff och Mini. Det finns en liten risk för att Herman och Linda är omdöpta (piff&puff) men det felet är jag beredd att ta. Har inte sett Sassy dock, han/hon/dendet kanske är smart och väntar till efter nattens inbrott? Då de andra ekorrarna ligger och sussar förnöjt i sina trädhålor, helt omedvetna om vad som händer deras fågelfrön..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0