"..gräset är grönt, solen är skön - solen är skön!"

Idag har jag premiärinvigt ugnen i huset! Den må se ut som en vanlig ugn men under den där polerade ytan så gömmer sig något mycket mer komplicerat. Eller, det var vad jag trodde iaf. Det svåraste med den var att klura ut hur man får den att starta när det inte finns en startknapp och hur man ställer in graderna när det inte finns någon temperatursnurra. Visar sig att med lite tänk och det-här-skulle-kanske-kunna-vara-logiskt-på-ngn-planet så gick den igång, luktade gas som in i tusan men blev iaf varm. Att lista ut i hur många farenheit kyckligen ska vara i är vad man har google till och när det inte finns en enda ugnsform i huset så får man helt sonika ta stekpannan. Gick superbra tills jag tog i handtaget efter många "oj, vänta den är ju varm". Kycklingen blev riktigt fin och jag skar upp den och gjorde en supergod kycklingsallad som jag är så stolt över (nästan resturangkvalité (nej, ni behöver aldrig äta på min resturang)). Mums!

Sen blev det att skriva klart några julkort och skicka till familjen. Det har bara tatt mig ungefär en vecka att lyckats skriva dem - bra jobbat - och sen blev det rask promenad till Post Office som kunde ha stängt klockan 4 men som hade öppettiderna:

Mon-Sat 05.30am -
Sun-Holidays 9pm

öhm?

Och det är så underbart varmt ute igen! Det är helt sjukt, det är 5 dagar kvar till julafton idag och jag gick i t-shirt och jeans för det var för varmt med jacka på. Det ni! Och det är så underbart och jag blir så glad. All den där plötsliga längtan efter snö och en vit jul känns som bortblåst nu. Varma vintrar is the shit!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0