Att ta eller inte ta, det är frågan...

Jag är så gryyyymt sugen på sötsaker och onyttigheter! Så grymt att det nästan gör ont i munnen. Vi har cheesecake i kylen, funderar på om jag ska ge efter och hänge mig åt frestelsen...? Igår bestämde jag mig för att inte äta något i onyttighetsväg och jag lyckades! Och jag kan tala om det för den som inte verkar imponerad att för mig är en hel dag utan någon minsta lilla onyttighet stort - jag är sockerberoende. Jag har erkänt det för mig själv och kan lika gärna erkänna det för alla andra. "Mitt namn är Andrea och jag är sockerberoende." Så, får jag ta min cheescake nu?

Åt för nån timme sedan middag, grillad fisk och räkor. Mums och nyttigt! Så det här med att äta onyttigt nu är ju egentligen redan uppkompenserat?... Och dessutom kan lite socker efter maten vara bra för att höja blodsockernivån som sjunger när maten smälts (min egna teori, tror stenhårt på den.)..?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0