100%

Detta är mitt 100 inlägg på bloggen! Tänk vad inläggen går fort när man har roligt.

Uppdatering av IKEA lyder såhär: Hela stommen är klar och spegeln fastskruvad. När säkerhetsstången för spegeln skulle skruvas fast upptäckte jag att jag ska ha 4 små skruvar - jag har 3 skruvar och en lång trubbig skruv som inte ens tillhör IKEA-uppsättningen. Hm. Därför, bland annat, ska vi till IKEA imorgon (ska även spana in ifall de har färdiga lussekatter och knäck att köpa. Kanske en pepparkaka eller två med?). IKEA-möbler må vara sega att sätta ihop men att gå och kolla inne på IKEA is always a plessure!

Har även lådorna kvar men min lilla break från lådorna omvandlades till den stora "done for the day" och istället blev jag husmor och stekte pannkakor. Big ass pancakes in a big as stekpannan and I rörde ihop the big as smeten i the big ass skålen. Everything in America is big! Annars vore det helt enkelt inte the American standard. Det slog mig när jag skulle börja med smeten (dubbel portion) att jag inte sett en elvisp här i huset.

"Har ni en elvisp?"
- Elvisp? Nä, behöver du en sån?

...

"Var har ni måtten?"
- Vi har nog inga sånna.

Hoho, inget blir kul om det inte är en utmaning! Tänk dessutom att mitt recept står i svenska deceliter och i America använder de cups. Och vi lyckades leta fram en cup.. Thank God for google som gav mig pannkaksreceptet men inte ens de kunde hjälpa mig med omvandlingen. Det blev att gissa och guess what? Jag hade ingen aning om det blev rätt och det är den bästa pannkakssmet jag någonsin gjort!

  


Min morbror har även köpt hem ostbågar. Godare än Sveriges må jag erkänna men de är oranga och inte gula. Och vet ni mer? De är gigantiska!



Nu ska jag återvända till TV:n och se The Happening med Mark Wahlberg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0